tirsdag den 19. januar 2021

OnePlus Nord 5G

OnePlus Nord 5G er en god mellemklassetelefon.

Min Samsung Galaxy A3 (2017) med 16 GB lagerplads blev for besværlig at holde kørende.
OnePlus Nord 5G med 128 GB lagerplads blev min nye telefon til Kr. 3.300 på grund af gode anmeldelser på flere netmedier, hvor den har fået 5½ - 6 stjerner ud af 6 mulige.
https://meremobil.dk/2020/07/oneplus-nord-test/
Og på mobilsiden.dk: https://tinyurl.com/y5udo8rp 

En ny Androidtelefon kan startes fra scratch eller ved overførsel af data fra den gamle.
Jeg valgt det sidste med begge telefoner forbundet til det samme WiFi.

Alle apps, min Googlekonto og mange af telefonens indstillinger blev overført til den nye på nær fotos på et micro-SD kort, samt adgangskoden til Microsoft Outlook og OneDrive.
Den første installation tog en god halv time efterfulgt af nogle timer med indretning.

OnePlus Nord kommer med et udvalg af forstyrrende baggrundsbilleder.
Jeg optog derfor et billede af en pudset væg til brug som baggrund.

Hvis man tager mange fotos.
OnePlus Nord gemmer som standard fotos i kameraets kvalitet i Google Fotos.
Det kan rettes til 'Høj kvalitet' ved at åbne appen Google Fotos.
Tryk på dig selv oppe til højre, Indstillinger for Fotos og herefter på Backup og synkronisering, hvor der skal trykkes på Uploadstørrelse.
Fotos i Høj kvalitet giver indtil 1. juni 2021 ubegrænset plads i Google Fotos.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar